sobota, 30 stycznia 2016

Delikatny suflet z łososia

 
 
 
Zawsze bałam się sufletów. Pewnie dlatego nigdy wcześniej się z nimi nie zmierzyłam. Uważałam, że są zbyt kapryśne. Do dzisiaj....
Właśnie zrobiłam pierwszy suflet w życiu. Będę robić kolejne!!!
Dla dzieci są rewelacyjne - delikatne i lekkie niczym chmurka. Można je podać na obiad lub drugie śniadanie. A, że szybko opadają.....no cóż, taka już ich natura. Niech to Was nie zniechęca;-)
 
 
 
Składniki  (4 porcje):
  • 2 jaja
  • 700 g filetu z łososia
  • pół szklanki mleka
  • 1,5 łyżki masła
  • 1,5 łyżki mąki
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa
 
 
 
Sposób przygotowania:
  • Filet z łososia myjemy, osuszamy i pozbywamy się ości. 
  • Łososia blendujemy na gładką masę.
  • Białka oddzielamy od żółtek.
  • Żółtka, sól, pieprz oraz gałkę muszkatołową dodajemy do zmiksowanego łososia i ucieramy do połączenia składników (robimy tzw. masę z łososia)
  • W rondlu rozpuszczamy masło, dodajemy do niego mąkę i chwilę mieszamy. Następnie dodajemy mleko i całość mieszamy do zagotowania.
  • Do powstałego beszamelu dodajemy masę z łososia
  • Białka ubijamy na sztywną pianę. Łyżka po łyżce dodajemy pianę do masy.
  • Kokilki smarujemy masłem. Wlewamy do nich masę (najlepiej do 3/4 ich wysokości) i wstawiamy je do piekarnika rozgrzanego do 190 stopni na 15 min.
 
 
 
 
W materiale wykorzystano sztućce firmy Odiso, komplet dziecięcy, wersja satynowana. 
Do nabycia na www.sklep.odiso.pl  
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz